Of ze nu uitgedeeld worden tijdens een evenement georganiseerd door het bedrijf, een professionele beurs of bij een bestelling, promotieartikelen doen het altijd goed. Of ze nu aangeboden worden aan werknemers, klanten of zelfs zakenpartners, deze marketingtools blijven erg populair! Het gebruik van relatiegeschenken of promotieartikelen als marketingstrategie is erg gangbaar geworden, maar wat zijn nou de 5 meest populaire cadeaus?

 

Afbeelding1


  1. Bedrukte pennen

Niet heel verrassend blijft de klassieke bedrukte pen nog altijd het meest populair. Wanneer we het hebben over een bedrukte pen, hebben we het niet alleen over de balpen (met dop of drukmechanisme, pennen met of zonder vulling en met of zonder clip), maar ook over viltstiften, potloden en zelfs vulpennen. Voor een uitgebreid assortiment neem eens een kijkje op deze website.

In een zakelijke context is het praktisch en relevant om een bedrukte pen aan te bieden, aangezien het op kantoor altijd handig is om een pen in de buurt te hebben. Bovendien worden pennen vaak gedeeld aangezien een pen naar schatting ongeveer 7 keer van handen wisselt! Dit geeft de pen als relatiegeschenk een zeer goede marketingwaarde die de zichtbaarheid van het bedrijf verbeterd.

Bovendien zijn de bedrukkingsopties voor pennen talrijk. Wanneer je wilt dat jouw pennen meer gewaardeerd worden dan die van de concurrent, kies je uiteraard voor een goede kwaliteit pen. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende materialen zoals plastic, hout, karton, bamboe of zelfs maïszetmeel. Denk ook eens aan een pen die schrijft in de kleur van het bedrijfslogo om je te onderscheiden van andere bedrijven. Denk tenslotte ook eens aan een elegant bedrukte pen aangeboden in een bijpassend doosje wanneer je een echt stijlvol relatiegeschenk aan wilt bieden.

 


  1. T-shirts

Het tweede meest populaire promotieartikel is het t-shirt. Net als de bedrukte pen kan het t-shirt op vele manieren aangepast worden aan je wensen: denk aan de pasvorm, het materiaal, het soort opdruk (zeefdruk met één of meerdere kleuren of borduren) de kleur, enz. Wanneer deze blikvangers gedragen worden bieden ze een grote zichtbaarheid aan je bedrijf. Het is dus ideaal om te gebruiken bij evenementen, als bedrijfskleding in bijvoorbeeld een winkel of wanneer je in het openbaar werkt. Je ziet tenslotte regelmatig mensen die bedrukte t-shirts dragen bij het hardlopen, om de kinderen van school te halen of om de boodschappen te doen.  Dus zorg er dan voor dat het een t-shirt is van jouw bedrijf die ze aantrekken!

  1. Elektronica

Een digitaal promotieartikel is echt van deze tijd. Aangezien men niet meer zonder elektronische apparatuur kan tegenwoordig is het een relatiegeschenk bij uitstek! Denk dan ook aan gadgets en accessoires. De keuze hierin is erg groot: smartphone pennen, USB sticks, (auto)opladers, powerbanks, telefoonhoesjes, laptoptassen, enz. Omdat dit praktische cadeaus zijn zullen ze vrijwel dagelijks gebruikt worden door hun nieuwe eigenaren en daardoor zal je bedrijf zeer zichtbaar zijn.

Voor een wat origineler cadeau kun je zelfs aan andere gadgets denken, zoals een stappenteller met opdruk of een weerstation in de bedrijfskleuren.


  1. Gadgets

Ondanks de minder professionele uitstraling die het aanbieden van relatiegeschenken in de vorm van “gadgets” met zich meebrengt, blijft dit erg populair. Ook hierbij is de keuze enorm want het varieert van sleutelhangers, magneetjes, anti-stress objecten, speeltjes zoals gadget spinners tot zelfs kleine zaklampjes of laserpennen.

Voor het beste resultaat denk wel even na of het aanbieden van een gadget goed past bij het imago van je bedrijf.


  1. Agendas en kalenders

Het laatste van de 5 meest populaire promotieartikelen om aan te bieden is de kalender, of de aanverwante agenda. Jaarkalenders, maandkalenders, dagkalenders of agenda’s zijn allemaal goed om aan te bieden aan zakenpartners. Denk ook eens aan een verjaardagskalender die het grote voordeel biedt meerdere jaren mee te kunnen gaan. Zo denken je klanten, zakenpartners en personeelsleden iedere (verjaar)dag aan je bedrijf wanneer ze de kalender of hun agenda in het zicht hebben.

Sommige kalenders kan je aan de muur hangen, op het bureau plaatsen of zelfs op een elegant voetstukje plaatsen. De materiaalkeuze bestaat vaak uit papier en (bij voorkeur gerecycled) karton.


Conclusie

Zo zie je dat populaire promotieartikelen en relatiegeschenken niet alleen traditionele cadeaus zijn, maar ook moderne geschenken kunnen zijn. Om een passende keuze te maken voor jouw bedrijf kijk je naar welk imago je op wilt bouwen.