Ik zit al 30 jaar in het bedrijfsleven en had al een tijdje behoefte aan hulp bij het online zichtbaarder worden. Alleen de meeste reclame bureaus spraken mij niet aan, vanwege de onpersoonlijke manier van werken. Ik heb toch een ideale partij gevonden die mij verder kon helen. Een reclamebureau met de naam Medialfit. En ik ga je uitleggen waarom zij goed bij mij pasten en andersom.

 

Social Media is iets heel anders dan een krant

Social media is nog een steeds relatief nieuw en een jonge marketing kanaal. Het is ook een best complexe manier van marketing voeren. Het is heel anders dan vroeger: een advertentie in de krant plaatsen. Het kanaal zelf veranderd namelijk continu en dus zal jij mee moeten blijven veranderen om zo veel mogelijk zichtbaar te zijn voor jouw doelgroep. Nu is dit voor mij een tamelijk ondoorgrondelijk concept. Ik ben nog van de oude stempel die als gezegd nog met de krant werkte om zichtbaar te zijn. Mijn woonwinkel in Oldenzaal heeft daar altijd op geleefd en het werkt ook prima. Maar toch wil ik ook met de tijd meegaan om te voorkomen dat ik wordt achterhaald door de moderne marketing wereld.

 

Ik ben erachter gekomen dat dat bedrijven zicht steeds meer gaan richten op verschillende Social media kanalen als:

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Intagram
  • LinkedIn

Online persoonlijk contact

Mijn werd verteld dat we met onze woonwinkel actief moesten deelnemen aan dit gebeuren om persoonlijk contact te maken met de klant. Nu heb ik daar geen verstand van. Daarom heeft een reclame bureau in Enschede mij daarbij geholpen. Zij hebben mij daarin volledig ontzorgd en dat is precies wat een oude rot als ik nodig heb.

 

Durven uit handen geven is moeilijk

Het is niet makkelijk om een belangrijk aspect van je onderneming zomaar uit handen te geven aan een externe bureau. Je bent immers altijd nauw betrokken geweest bij het groot en bekend maken van jouw bedrijf. Ik weet beter dan wie dan ook hoe mijn bedrijf in elkaar zit. Toch heb ik geen moment het gevoel gehad dat de jongens van medialt (Social Media campagne) mij niet hebben bij betrokken bij deze onderneming om mijn bedrijf online bekender te maken.

 

Neem de oude garde mee in het proces en houd het simpel

Dus mijn tip aan reclame bureaus die er oudere onderneming van proberen te overtuigen van het belang van online zichtbaarheid: neem ons mee in het proces, zonder het onnodig ingewikkeld te maken. Wij begrijpen echt wel dat tegenwoordig veel via het internet gebeurd. Probeer het alleen niet vaag en onaantastbaar te maken. Dan kunnen we elkaar verder helpen