Naar verloop van tijd dienen we gedag te zeggen tegen bepaalde technologie. Denk aan de walkman, de cassette recorder, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen van ooit populaire technologie die nu hopeloos achterhaald en ouderwets is. Afgelopen decennium is dit ook zo langzamerhand voltrokken voor de telefooncentrale. KPN heeft reeds de stekker getrokken uit ISDN. En steeds meer bedrijven zeggen gedag tegen hun telefooncentrale. Telefooncentrales zijn relatief duur, log, lomp en gewoonweg niet meer van deze tijd. Er is een beter alternatief, al een poos en dit is VOIP.

 

VOIP maakt je onderneming agile en flexibel

 

Tegenwoordig doen we toch wel anders zaken dan in het verleden. We gaan steeds vaker op zakenreis. Sommigen van ons reizen zelfs constant de wereld rond terwijl ze hun business managen. Dit noemen we ook wel digitale nomade. Een zakelijke VOIP platform stelt je instaat om gebeld te worden waar je maar wilt, zolang je maar internet hebt. Dit kan zijn ergens in de Andes of op een tropisch eiland in de Filipijnen. Jouw klanten bellen het Nederlandse nummer en dit wordt doorgeschakeld naar jouw lokale telefoonnummer. Je klanten merken hier niets aan, niet aan de kwaliteit van de lijn, niet aan de kosten en ook niet aan het nummer dat zij dienen in te voeren. Je kunt gewoon professionele nummers aanvoeren zoals 0800, 0900, 085, 088 of een regionaal nummer denk aan een echt Amsterdams 020 nummer bijvoorbeeld. Zakelijke VOIP aanbieders zoals Belfabriek bieden daarbij dan ook nog allerlei andere nuttige functies aan zoals een wachtrij, keuzemenu en zelfs gesprekken kunnen opnemen. Dat laatste is met name handig voor het trainen van personeel om als bewijs aan te voeren wat betreft een mondelinge overeenkomst.

 

Het mooie aan hosted VOIP is dat het volledig in de cloud draait (bron). Je hebt als ondernemer zijnde dus geen omkijken wat betreft onderhoud of updates.

Image preview