De online vindbaar van ondernemingen is steeds belangrijker geworden. Waar klanten vroeger het geld voornamelijk op fysieke locaties uitgaven, zien we dat er de afgelopen tijd meer en meer geld online wordt uitgegeven. Het is dan ook belangrijk dat jouw bedrijf online vindbaar is. Hoe beter jouw bedrijf namelijk vindbaar is, hoe meer klanten ook op jouw website terecht zullen komen. Omdat online vindbaarheid zo ontzettend belangrijk is geven we je in deze blog enkele tips die je kunnen helpen bij het beter online vindbaar worden van jouw onderneming.

 

SEO-strategie

SEO is een van de meest gebruikte afkortingen als het gaat om online vindbaarheid. SEO staat voor search engine optimization. Hoe beter jouw seo dus in elkaar zit, hoe beter jouw website in de zoekmachine naar voren komt. Met beter in de zoekmachine naar voren komen doelen we met name op de positie in de zoekmachine. De meeste mensen klikken namelijk op een van de eerste resultaten in de zoekmachine. Hoe hoger jouw website naar voren komt, hoe meer kliks je dan ook zult krijgen. Met een goede seo-strategie zorg je ervoor dat jouw website gemakkelijker hoger zal ranken. Hoe beter jouw seo-strategie in elkaar zit, hoe meer websitebezoekers je ook zult krijgen!

 

Linkprofiel

Een seo-strategie bestaat uit verschillende factoren. Het linkprofiel is een van deze factoren en is misschien wel de belangrijkste factor. Het linkprofiel wordt opgebouwd uit de inkomende links voor jouw website. Hoe meer goede websites naar jouw website doorlinken, hoe beter de zoekmachines jouw website zullen laten ranken. Heeft jouw website bijvoorbeeld linkjes van websites als nu.nl en rijksoverheid.nl? Dan zal de zoekmachine al snel denken dat jouw website erg goed is. Je zal in dit geval al snel hoog in de zoekmachine naar voren komen. Nu is het verkrijgen van linkjes van nu.nl en de rijksoverheid erg moeilijk, maar ook links van minder ‘goede’ domeinen zullen je helpen om hoger te ranken in de zoekmachines. Je kunt dit proces versnellen door bezig te gaan met linkbuilding. Tijdens linkbuilding ga je actief op zoek naar andere partijen die links naar jouw website willen plaatsen.