Verkoopresultaat door middel van een goede marketingactie
Als u een marketingactie op touw gaat zetten is de respons meten een belangrijke kwestie. Echter dit zijn nog geen omzetcijfers, het vergt nog heel wat energie om de reactie daadwerkelijk om te zetten in een order of opdracht. Als dit een feit is kan u pas over verkoopresultaat spreken.

 

Verkoopresultaat door goede planning

Na een dm-actie of mailing via email zal er hooguit tien procent spontaan reageren. Via nabellen kan u dit percentage wel flink verhogen. Het percentage van het verkoopresultaat zal beduidend lager liggen.
Het is absoluut noodzakelijk dat u de actie voortzet met de telefoon. In een gesprek kan u de behoefte van de klant peilen, u bouwt meteen contact op en kan inspelen op wat er momenteel speelt bij de relatie. Vaak komt het voor dat u iets heel anders kan verkopen, dit draagt ook bij voor het uiteindelijke verkoopresultaat

 

Verkoop boeken lezen? Probeer De nieuwe weg

Op school heeft u geleerd dat de bruto omzet – de kosten = winst, dus de kosten moet u aftrekken. In opgemelde actie is dat het uurloon van verzending mail en nabellen, tevens de kosten van vervoer om de daadwerkelijke verkoop te laten plaatsvinden. Over het algemeen kan u stellen dat acties houden altijd de moeite wel loont. De ene keer succesvoller dan de andere keer, maar u krijgt veel informatie. Als u veel vraagt weet u precies wanneer u de klant voor welk product kan gaan benaderen. Veel agenderen en later weer eens contact opnemen want ook de consument is continu in beweging. Als u consistent werkt zal u weldra merken dat de lijn van uw verkoopresultaat ook in beweging komt. Verrijk uw verkoop kennis en lees de nieuwe ondernemersroman de Nieuwe Weg van de auteur Jochum Jarigsma.

 

Sales boeken

Gevonden wat je zocht in dit artikel? Zo niet, vertel het ons!
Meer informatie:
Bezoek onze website. www.verkoopresultaat.nl of neem contact met Verkoopresultaat op via onze contact pagina.